Pakaralihakset, selkälihakset Pakaralihakset ovat käytössä aina, kun liikut. Niiden huoltaminen ja venyttäminen on tärkeää, mutta onneksi myös helppoa ja vaivatonta. Tämä pakaravenytys venyttää myös selkälihaksia. Asetu istumaan ja tuo toinen jalka koukkuun, suorana olevan jalan ulkosyrjälle, niin lähelle pakaraa kuin saat. Kiinnitä huomiota siihen, että selkäranka pysyy suorana, kun vedät kädellä koukussa olevaa jalkaa rintaan. Hengitä sisään, suorista selkäranka ja lähde kiertämään ylävartaloa uloshengityksellä, selkä suorana, koukussa olevan jalan puolelle. Voit suoristaa selkää jokaisella sisäänhengityksellä, ja kiertää vähän lisää uloshengityksellä. Muista pitää jalka rentona! Toista sama toiselle puolelle. Pysy pakaravenytyksessä molemmille puolille 2-3 kertaa 30 sekuntia - 1 minuutti. Venyttely on tehokas treeni jo itsessään, älä aliarvioi sen hyviä vaikutuksia. Voit ottaa venyttelyn tavaksi vaikka televisiota katsoessasi. Yhteistyössä Olympus